עיצוב בית עם בטון
ראשי » בטון חשוף לעיצוב הבית

בטון חשוף לעיצוב הבית

קר ומנוכר? חשבו שוב. עיצוב הבית עם בטון חשוף יכול דווקא להיות אחד הדברים הכי יפה שיתרחשו בביתכם החדש עם תמיכה בגישה המינימליסטית שגורסת כי "פחות זה יותר", בטון יכול להיות בחירה נהדרת לעיצוב פנים אך כמו הרבה דברים בעולם העיצוב, מאוד חשוב לדעת כיצד ליישם את הרעיון שאם לא כן, אתם עשויים לחוש שאתם גרים או עובדים באתר בנייה ועל כן חשוב מאוד לקבל את ההחלטות הללו עם מעצב פנים מקצועי.

התאמה נכונה של צבעים בשילוב בטון
התאמה נכונה של צבעים בשילוב בטון

איך מכינים בטון לעיצוב פנים

הכנת הבטון לעיצוב פנים מאוד דומה להכנת בטון רגילה אם כי לעתים קרובות ישנם כמה הבדלים קטנים שיכולים לעשות שינויים גדולים ובעוד שבטון בסיסי מורכב מתערובת של צמנט, מים, חצץ וחול, בטון שמשמש לעיצוב יכול להכיל פיגמנטים למניעת שחיקה ובמקרים מיוחדים אפילו שימוש בסיבי זכוכית ועוד מרכיבים שמשנים את המראה המוכר של הבטון.

מעבר להכנת הבטון צריך לזכור שמדובר בחומר קשה אך כזה שעלול להיסדק – בעיקר במשטחים גדולים כמו רצפה ולכן חשוב להיוועץ במעצב פנים או אדריכל על מנת לנסר את הבטון במקומות הנכונים או ליצור הפרדות שיאפשרו לבטון להתרחב ולהצטמצם בחשיפה לטמפרטורות משתנות באופן בטוח.

קירות במראה בטון
קירות במראה בטון
משחקים בבטון
משחקים בבטון

עיצוב עם בטון – יתרונות

כשעולה המילה בטון לאוויר, סביר להניח שגם אתם חושבים על סביבה מלוכלכת, אפורה ומדכאת. בפועל מדובר בחומר פונקציונלי שביד היוצר (המתאים), הוא יכול להיות החוד החנית מבחינת העיצוב השימושי.

  • ראשית מדובר בחומר חזק ועמיד במיוחד כך שניתן לשלב את הרצון העצובי עם צרכים הנדסיים. דוגמאות נפוצות לכך הם עמודי בטון מעוצבים שנמצאים בדיוק במקום הנכון. בנוסף, באמצעות ניסור בטון אפשר להגיע לתוצאות מרשימות בכל הקשור לחיבור של חללים, פתיחת חלונות ועוד – כפי שניתן לראות בתמונות.
  • בטון מוחלק אינו מזכיר את הבטון שסביר להניח שנתקלתם בו במהלך בנייה. מדובר בחומר חלק ונעים למגע שניתן להטביע, לצבוע או לחפות את כולו או חלקים ממנו.
  • ניתן ליצוק אלמנטים שעשויים מקשה אחת כמו בית עם חיבור של פרגולה או מרפסות שמהווים חלק בלתי נפרד מהבית ומתחברים אל אלמנטים אחרים באופן טבעי.
  • לבסוף, בטון חשוף מאופיין בצבע ניטרלי שמשתלב היטב עם פריטים עיצובים שונים כדוגמת עץ או זכוכית.
שילוב בטון בעיצוב פנים
שילוב בטון בעיצוב פנים
שילוב בטון במדרגות בבית פרטי
שילוב בטון במדרגות בבית פרטי

עיצוב עם בטון – חסרונות

כפי שהזכרנו בתחילה, עיצוב לא נכון עם בטון עשוי להביא לתוצאות עגומות. בסופו של דבר מדובר בחומר אפור שעשוי להקטין חללים מבחינה וויזואלית ובשימוש עם צבעים ואלמנטים לא מתאימים התוצאה הסופית תהיה רחוקה ממה שדמיינתם.

גם זה בטון
גם זה בטון
הייתם מאמינים שזה בטון
הייתם מאמינים שזה בטון?

השלמת המראה העיצובי

עיצוב באמצעות שילוב של בטון הוא אחד הטרנדים הבולטים של העשור האחרון ומעבר ליציקת קירות או רצפת בטון, ישנם אלמנטים שמאפשרים להגיע לתוצאות מרשימות במיוחד.

דוגמאות נפוצות לכך אפשר לראות בפריטי עיצוב עשויים בטון שמתאימים לבית או למשרד. ניתן לצפות בדוגמאות בכתבה שפורסמה באתר xnet.

מעבר לכך ניתן לעצב עם בטון מבלי להשתמש בבטון כלל. איך זה יכול להיות? מאוד פשוט – לאור הביקוש הגואה לשילוב של בטון בעיצוב פנים, מיוצרים חומרים מתקדמים שמאפשרים להגיע למראה בטון מבלי להשתמש בו כך שאם אתם רוצים לשלב רצפה מוחלקת עם קיר בטון שאינו קיים, תוכלו לעשות את זה באמצעות שליכט אקרילי בגוון בטון. דוגמה נוספת היא אבן קיסר אשר התחילו לייצר קולקציה שלמה של משטח למטבח במראה בטון.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך