משטח מטבח
ראשי » האם אבן קיסר מתאימה לכם? דברים שלא ידעתם על אבן קיסר

האם אבן קיסר מתאימה לכם? דברים שלא ידעתם על אבן קיסר

רובנו מכנים אותו שיש ובאופן כללי אפשר לומר שהוא באמת הקיסר של מרבית המטבחים בישראל. דברים שלא ידעתם על אבן קיסר למטבח. איך מיוצר, לאיזה מטבח מתאים לעשות שימוש באבן קיסר ומהן החסרונות של המשטח אולי הכי מדובר בישראל.

לפני שמתחילים, בואו ונעשה סדר אחת ולתמיד. זה נכון שרבים נוהגים לקרוא למשטח המפורסם אבן קיסר בשם הנפוץ 'שיש קיסר' אך בפועל זו טעות. משטחי הקיסר למטבח הם כלל אינם שיש – עם כל היתרונות והחסרונות שבדבר.

על פי ההגדרה, שיש הוא אבן טבעית שנוצרת בתהליכים וולקניים אי שם במעמקי האדמה. בהתחשב בעובדה שאבן קיסר היא מעשה ידי אדם שנוצרת בתהליכים כימיים של ערבוב קוורץ ועוד פיגמנטים וחומרים שונים, ברור אפוא שזה לא שיש במובן במדויק של המילה.

נקודה מעניינת נוספת בנוגע לאבן קיסר היא העובדה שאבן קיסר מיוצרת כאן בישראל ומשווקת בהצלחה לעשרות מדינות בעולם. אם נצטרך לנחש, ישנם מאות אלפי מטבחים בעולם (אם לא יותר) שאבן הקיסר מעטרת אותם בהצלחה מזה שנים.

מטבח עם שיש

האם העובדה שלא מדובר בשיש צריכה להפריע לכם?

התשובה היא לא או נכון יותר – תלוי בצרכים שלכם במטבח. צריך להבין שלמרות שמדובר באבן חזקה במיוחד, היא עדיין אינה חזקה כמו שיש טבעי. אם הצלחתי לבלבל אתכם, קראו את השורות הבאות.

באופן כללי, כשמעוניינים בשיש איכותי למטבח אבן קיסר תשמש את מרבית הצרכנים נאמנה למשך שנים רבות ובתנאי שמקפידים על אחזקה ושימוש נכונים. כך לדוגמה, בעוד שבשיש גרניט ניתן לחתוך כמעט כל מוצר מזון ישירות על גבי השיש, באבן קיסר הפעולה הזאת ממש לא מומלצת ועשויה לגרום לשריטות ולפגיעה בברק של האבן. ניתן כמובן לפתור את הבעיה הזאת בקלות על ידי שימוש בקרש חיתוך – כמו שרובנו עושים גם ככה.

נקודה שנייה שמבדילה בין שיש טבעי מסוג גרניט לבין אבן הקיסר היא האפשרות להניח משטחים חמים על גבי השיש. בעוד שבגרניט ניתן לעשות זאת כמעט ללא הפרעה, באבן קיסר זה ממש לא מומלץ ועשוי לגרום לנזקים משמעותיים במשטח.

כמובן שגם על נקודה הזאת ניתן להתגבר על ידי שימוש בתחתיות כאלה ואחרות.

לבסוף, ישנה עוד נקודה שצריך לתת עליה את הדעת והיא ספיחת הלכלוך. למרות שאבן קיסר די עמידה בפני כתמים, עדיין צריך לקחת בחשבון שהיא מכילה נקבוביות בלתי נראות בכמות די גדולה – מה שמאפשר לנוזלים ולכלוך להיכנס ולהשאיר את חותמם. זו הסיבה שביחס לשיש טבעי צריך פשוט להיזהר יותר ולעשות שימוש בחומרי ניקוי מתאימים לעתים תכופות יותר.

מראה שהוא יתרון או חיסרון

מאחר שאבן קיסר מיוצרת בתהליכי יצור מלאכותיים, ניתן לייצר אותה במגוון עצום של צבעים ומרקמים. קל מאוד להביט בקטלוג אבן קיסר ופשוט ללכת לאיבוד. סקלת הצבעים מתחילה בלבן או שחור חלקים ומוכרים ומגיעה לצבעים נועזים במיוחד.

אפשר לומר שעם אבן קיסר אתם בטוח תמצאו את הגוון והמרקמים האהובים עליכם ושיתאימו למטבח שלכם.

אז היכן החיסרון אתם שואלים? אם אתם לא רוצים לראות את השיש שבחרתם גם אצל השכנים או אצל הדודה, כנראה שלא נוכל להבטיח לכם את זה. בעוד שמשטחי שיש או אבן טבעית שונים באופן מובהק האחד מן השני הן בגוון והן בצבע, אבן קיסר מיוצרת בקולקציות שבהן הפריטים זהים אחד לשני.

לדעתנו זו אינה בעיה בהתחשב בעובדה שהשיש במטבח מהווה רק חלק מהתמונה הכוללת ולכן אותה אבן קיסר יכולה להראות שונה לחלוטין בבית שלכם לעומת בית אחר.

האם אבן קיסר מתאימה לבית שלכם?

אבן קיסר משלבת יתרונות רבים אך יחד עם זאת וכפי שראיתם, היא אינה חפה מחסרונות. באופן כללי, אני מאמין שאבן קיסר יכולה להיות בחירה מעולה במטבח שלכם ובתנאי שתדעו כיצד לשמור עלי ולתחזק אותה באופן הנכון שיבטיח לכם שנים של הנאה. נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא העובדה שאבן קיסר יכולה להיות זולה ביחס לחלופות אחרות מה שהופך את היחס של עלות מול תועלת לכדאי במיוחד.

בחירת שיש למטבח יכולה להיות משימה הרבה יותר מורכבת ממה שנדמה תחילה מכיוון שלא מדובר כאן רק על התאמה וויזואלית אלא שקיים צורך אמיתי להבין את החומרים השונים שמרכיבים את המשטחים ולהכיר את התכונות שלהם.

השירותים של מעצבת פנים ב״סטודיו לעיצוב פנים״ כוללים בין היתר גם ליווי מלא בהתאמת השיש למטבח שלכם. תהליך ההתאמה לוקח בחשבון את הצורך שלכם, האופן שבוא אתם משתמשים במטבח והתקציב כך שהתאמת המשטח תהיה מושלמת

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך