בית מעוצב
ראשי » למה אתם חייבים להכיר את הקשר בין הרציונל לרגש בעיצוב הבית?

למה אתם חייבים להכיר את הקשר בין הרציונל לרגש בעיצוב הבית?

הישראלים משקיעים הרבה מאוד משאבים בשדרוג סביבת המגורים שלהם. אין ספק שביחס לכל מדינה בעולם, ישראל ממוקמת בחלק העליון בכל מה שקשור לחשיבות סביבת המגורים וההשקעה הכספית בה אך נשאלת השאלה האם השקעה כספית לבדה היא ערובה להצלחת תהליך השיפוץ או הבנייה?

התשובה לכך שלילית. כפי שנסביר מיד, לעתים קרובות, לא קיים קשר ישיר בין הסכום שתשקיעו בעיצוב הבית לבין התמורה שתקבלו. ישנו ממד אחר שבדרך כלל לא יכול להימדד בסכום כספי כזה או אחר – מדובר בחשיבה ותכנון וחשוב מכך – שילוב נכון שבין רגש לבין מחשבה פרקטית.

על ענף הבנייה והשיפוצים בישראל

לפני שנתחיל לצלול אל תוך תהליך העיצוב הנכון לטעמנו, בואו ונדבר רגע על ענף השיפוצים והבנייה בישראל והפעם מהפן של החשיבות וכיצד נתפס התהליך בעיני ישראלים רבים.

הסיבה שבחרתי להתחיל דווקא בזה היא העובדה שמבט חטוף אל נתונים יבשים, יכול ללמד אותנו רבות על התהליך הזה וכפי שתראו – זה יכול להגיע ממש רחוק…

  • בכל שנה מגלגל ענף השיפוצים והבנייה הפרטית מיליארדי שקלים. כשהחלוקה מתבצעת בעיקר בין ספקים כגון משווקי חומרי בנייה, יצרני מטבחים, שיש וכדומה לבין נותני שירותים כגון קבלנים, אדריכלים ומעצבת פנים.
  • הישראלי הממוצע מעניק חשיבות רבה לסביבת המגורים שלו, למראה של הבית ולמיקום שלו הן מבחינת נוחות והן מבחינת סטטוס.
  • מרבית האנשים שבונים בית חדש או משפצים בית קיים חורגים מהתקציב שנקבע בעשרות אחוזים ולעתים אפילו יותר מכך.
  • שיפוצים ובנייה מהווים גורמים משמעותיים בסכסוכים שונים לרבות סכסוכים קשים בין בני זוג – לעתים עד כדי מצב של גירושים.
  • שיפוצים רבים מלווים במפחי נפש שקשורים לעבודה עם בעלי המקצוע השונים שלא לדבר על מצבים שבהם בעלי מקצוע נעלמים ולא מסיימים את העבודה שלשמה הם נשכרו.

נראה אפוא שעולם הבנייה מציב בפנינו אתגרים רבים וכדי ליהנות מבית חדש ומעוצב, עלינו לעבור לא מעט מכשולים. זו המציאות קוראים יקרים וכדי להגשים את החלום, עליכם להיות מודעים לכל הסכנות שבדרך ולהיערך אליהן בהתאם. בהקשר זה ניתן למנות בחירה קפדנית של אנשי מקצוע, חתימה על חוזים ברורים ושמירה על מסגרת תקציב אדוקה. אה – ויש עוד משהו – הבנה של הקשר בין הרציונל לבין הרגש בעיצוב ותכנון הבית.

רציונל ורגש בעיצוב הבית

זה לא סוד שכשבונים בית חדש או כאשר משפצים, כמעט תמיד עולים צרכים מנוגדים. מצד אחד אנחנו רוצים שהבית יהיה הכי יפה שניתן – בוודאי כזה שתואם את הטעם האישי שלנו בעוד שמה לעשות, תמיד יש אילוצים כאלה ואחרים שדורשים מאיתנו לנחות אל הקרקע ולתכנן את הבית כך שלא רק יהיה יפה, אלא ישמש אותנו בהצלחה.

בנקודה זו נדגיש שתנאי הכרחי לשמירה על מסגרת תקציב ועמידה במטרות – כמו גם הימנעות מרשימת הסכנות שמנינו קודם לכן, היא תכנון קר ושקול של התהליך כולו תוך שילוב יעיל של הרצוי והמצוי.

בחירת מעצבת פנים או אדריכל לפתרון הבעיה

כפי שבוודאי הבנתם, כניסה לפרויקט שיפוץ או בנייה, מציבה בפניכם מגוון אתגרים – החל מאלה שקשורים בבעלי מקצוע ועד כאלה שקשורים בחריגות תקציב ותוצאות לא רצויות אחרות.

זה בדיוק הזמן לספר לכם שאם עד כה הייתם בטוחים שהחשיבות בבחירת אדריכל או מעצבת פנים מסתכמת במידת העיצוב של הבית, כדאי לכם להבין שאלה שני בעלי המקצוע שיכולים לעשות לכם סדר בעולם המבולגן של שיפוצים ובנייה וחשוב לא פחות – לעצב ולתכנן את הבית באופן כזה שישלב רגש לצד רציונל.

הן אדריכל והן מעצבת פנים אחראים על הפקת המקסימום מהקיים תוך התחשבות בגורמים מגבילים ובצרכים שלכם – כל זה בהנחה שבחרתם בבעלי מקצוע אמינים ומקצועיים.

אתם חייבים להבין שכמעט כל אחד יכול לעצב בית באופן יפה החכמה היא לעשות את זה אופן הכי טוב במסגרת אילוצים ומגבלות. זו לא חכמה לרוקן לכם את חשבון הבנק, החכמה היא לעשות שימוש נבון בתקציב כך שתוכלו להשיג את המטרות שלכם בסכום הכסף שמוקצה לכך.

חשיבות בחירת האדריכל

כמי שמתכנן את כל התהליך ומלווה אותו באופן אדוק, החשיבות של בחירת האדריכל היא אולי הכי גבוהה בכל התהליך של הבנייה או השיפוץ.

זכרו שהאדריכל הוא זה שלמעשה מנהל בפועל את כל הפרויקט ומהווה את האוטוריטה הכי גבוהה. אם האדריכל יהיה טוב ומעורב, הסיכוי שלכם להצליח (במידה שתשתפו פעולה כמובן) עולה לאין שיעור (ואם נחשוב על זה לרגע – אין סיבה שלא תצליחו).

אדריכל טוב יעזור לכם לשמור על מסגרת תקציב, להשיג את המטרות שלכ ובעיקר להפוך את הבית לשימושי ויעיל בחיי היום יום.

חשיבות בחירת מעצבת הפנים

כבר שמעתי סיפור אחד או שניים שמעצבת פנים כזאת או אחרת הכניסה את לקוחותיה למעגל חובות וסכסוכים אבל שמעתי גם על הרבה מקרים שבהם מעצבת הפנים היא זו שעשתה סדר וניהלה את הפרויקט באופן מרשים מאוד כזה שסיפק ללקוחות את השקט הנפשי ואת התוצאה הטובה ביותר מבחינת תמורה לכסף וכמובן – בית מעוצב.

חשוב לציין שבמקרים רבים מעצבת פנים נחשבת להוצאה לא הכרחית אך בפועל, מעצבת פנים מקצועית יכולה להוריד לכם את העלויות ולספק לכם סביבת מגורים מאוד מרשימה, שימושית ועדכנית.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך