מעבר דירה
ראשי » מעבר לבית חדש – טיפים שחייבים להכיר

מעבר לבית חדש – טיפים שחייבים להכיר

סיימתם לשפץ ולעצב את הבית החדש וכעת אתם עומדים לפני כניסה אליו. חשבתם לתומכם שכבר סיימתם את כל המטלות, אך אז גיליתם שמעבר דירה הוא לא בדיוק טיול בבית ספר יסודי…

עוברים לבית חדש? ישבנו עם צוות האתר 'בסטבוקס' כדי להביא טיפים שעשויים להפוך את המעבר שלכם להרבה יותר קל. הכירו את השירותים שיסייעו לכם להיכנס אל הבית החדש ברגל ימין.

מה צריך לדעת לפני מעבר דירה?

בישראל יש אלפי מעברי דירות בשנה אך למרות זאת מרבית האנשים אינם מעריכים באופן נכון את כמות המשימות שעומדות בפניהם, עד כדי כך שברגע האמת הם נאלצים להתמודד עם פעולות בלתי מתוכננות, הרבה לחץ ולעתים קרובות אף נאלצים לקחת יותר ימי חופשה לא מתוכננים ולהתפשר על נותני שירותים שונים.

לאור הנתונים האלה הכלל הראשון שאיתו נרצה לפתוח את המדריך הוא הבנה שמעבר דירה הינו תהליך מאתגר שצריך להתכונן אליו בהתאם מבעוד מועד שאם לא כן, אתם עלולים להיחשף לבעיות מסוגים שונים שיכולות לפגוע בחוויית המעבר ואף במוכנותו של הבית החדש.

ההמלצה הרווחת היא להתחיל בתהליך כ-6 שבועות בממוצע לפני המעבר כשפרק הזמן הסופי צריך להיקבע לפי גודל הבית וכמות החפצים שבתוכו.

את פרק הזמן הזה כדאי לחלק לפי תחומי המשימות שצריך לבצע ובכלל זה:

  1. אריזת הדירה הנוכחית.
  2. הזמנת הובלה.
  3. הכנת הבית החדש.
  4. הובלה וסידור החפצים בבית החדש.

אריזת הדירה הנוכחית

אריזת הדירה היא המשימה הכי מורכבת שאתם יכולים להעלות על דעתכם מהסיבה שהיא אורכת הכי הרבה זמן ומלווה באי סדר ונוחות.

יחד עם זאת, במידה שתתכוננו לאריזה באופן הנכון, תוכלו לקצר את הזמן שנדרש כדי לארוז את הדירה ולעבור באופן הרבה יותר מהיר ונינוח. איך אפשר לעשות את זה? לפניכם כמה דרכים שכל אחד יכול ליישם בפשטות.

אריזת דירה

הזמינו קרטונים וציוד למעבר דירה

אריזת דירה מתחילה בקרטונים וחומרי אריזה מתאימים, ואם יהיו לכם את החומרים הדרושים, החיים יכולים להיות הרבה יותר קלים והאריזה תהיה יעילה ומהירה במיוחד.

תוכלו לרכוש קרטונים למעבר דירה ב'הום סנטר' או רשת 'אייס' אם כי חשוב לציין שכיום ישנן חנויות שמתמחות בייצור ושיווק חומרי אריזה למעבר שמספקות לכם מבחר הרבה יותר רחב ולעתים במחירים זולים בעשרות אחוזים.

אחד האתרים המוכרים הוא 'בסטבוקס' שמציע קרטונים למעבר דירה בערים שונות עם אפשרות למשלוח עד לביתכם.

בין חומרי האריזה המומלצים כדאי לרכוש כמובן קרטונים בשתי מידות לפחות. הראשונה קרטונם קטנים לאריזת חפצים כבדים או שבירים וכן קרטונים גדולים יותר לאריזת בגדים ופריטים שאינם שבירים ואינם כבדים.

מומלץ להצטייד בסרטי הדבקה חזקים, ניילונים גדולים ועבים וכן ניירות אריזה, פצפצים וכל אביזר אחר שיכול לקצר את הזמן כמו אקדח מסקינטייפ.

לארוז בהדרגה

אנו ממליצים כאמור להתחיל ולארוז את הדירה מוקדם ככל שניתן אך זה לא אומר שאתם צריכים להתחיל דווקא בחפצים שאתם משתמשים בהם.

הרעיון הוא לארוז באופן מדורג כך שבתחילה תתמקדו בכל מה שאתם לא צריכים באופן שוטף וככל שתתקרבו למעבר, כך תתחילו בחפצים חיוניים יותר.

לארוז כל חדר בנפרד

אל תעשו את הטעות שכמעט כולם עושים ואל תערבבו בין תכולת החדרים השונים באותם קרטונים. שמרו על הפרדה מוחלטת כך שניתן יהיה לסדר את הבית החדש באופן מהיר ויעיל.

הכינו קרטונים לחפצים אישיים

בימים הראשונים של המעבר יש קושי למצוא דברים שונים שעשויים להזדקק להם. זה יכול להיות בגדים, כלי רחצה או מטען לטלפון. כך או כך, מומלץ פשוט להכין ארגז אחד או יותר עם כל החפצים החיוניים לימים הראשונים בבית החדש.

קרטון לאריזת בגדים

הזמנת הובלה

ענף ההובלה בישראל סובל ממוניטין לא מחמיא, אך אם תנהגו לפי מספר כללים תוכלו להזמין מובילים מומלצים ולעבור דירה בעלויות הוגנות.

גם כאן לעיתוי שבו אתם מזמינים מובילים יש משקל גדול מפני שאם תקדימו לעשות את זה, תוכלו ליהנות ממבחר רחב של חברות ומובילים מומלצים שעדיין פנויים ביום והשעה שנוחים לכם.

מעבר לכך כדאי להיצמד למספר טיפים נוספים שיבטיחו לכם שירות מעולה:

  1. הזמינו חברת הובלה עם המלצות. בדקו באתרי האינטרנט השונים וברשתות החברתיות.
  2. השוו לפחות 3 הצעות מחיר של מובילים שונים. ההפרשים במחיר יכולים להפתיע אתכם ומה שעוד יותר מפתיע היא העובדה שההפרשים במחיר יכולים לעתים ללמד יותר על עומס עבודה ופחות על מקצועיות או שירות.
  3. כדאי להזמין חברת הובלה בעיר שלכם כך שלא יהיו עלויות גבוהות שקשורות בנסיעות ארוכות.
  4. קבלו הצעת מחיר סופית רק בדירה שלכם כך שלכולם יהיה ברור מה צריך להוביל, לאן ואם יש צורך בעזרים אחרים כמו מנוף.
  5. נסחו חוזה וחתמו עליו. בחוזה צריכים להופיע כל החפצים, היעד וכן תנאים מיוחדים כמו מנוף, מעלית וכדומה.

הכנת הבית החדש

לא משנה כמה מעוצב ומושקע הבית החדש, יש כמה פעולות שחייבים לבצע לפני הכניסה אליו.

  1. העברת חשבונות – ובכלל זה טלוויזיה, אינטרנט, חשמל, התחברות למים וארנונה, גז במידת הצורך וכל שירות אחר שאתם עושים בו שימוש בדירה הקיימת.
  2. ניקיון – אחד הדברים החשובים (וגם המתישים) הוא הניקיון של הבית החדש, עניין שהופך למורכב יותר אם רק סיימתם לשפץ אותו. ההמלצה שלנו היא לפנות 3 ימים מלאים כדי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר.
  3. התקנות – מסכי LED, מאווררי תקרה, תמונות וכל מה שצריך כדי להפוך את הבית החדש לבית.
  4. תיקוני צבע אחרונים – יכול להיות שבמהלך ההובלה יהיו נזקים מינוריים שיצריכו תיקוני צבע בקירות.
  5. הדברה – כדאי לשקול לבצע הדברה עוד כשהדירה ריקה לאחר הניקיונות.

תיקוני צבע

הובלה וסידור הבית החדש

אם נהגתם עד כה לפי ההמלצות שלנו, הסידור של הבית החדש יכול להתקצר ב50%!

מומלץ להתחיל בהרכבת הרהיטים מפני שסביר להניח שבין הרהיטים יש ארונות ומקומות אחסון הכרחיים לחלק מן הציוד שנמצא בארגזים. כמו כן הרבה יותר פשוט להרכיב רהיטים בדירה ריקה.

כמו כן לאחר ההובלה אתם צריכים להגיע למצב שבכל חדר נמצאים הארגזים ששייכים אליו, כך שהסידור יהיה הרבה יותר מהיר וקל.

שירותים שיכולים לסייע במעבר דירה

בשנים האחרונות התווספו שירותים מסוגים שונים שמטרתם להפוך את מעבר הדירה לפשוט וקל יותר. בין השירותים האלה (ואחרים שכבר היו קיימים) אפשר למנות את הבאים:

  1. שירותי אריזה – עם אפשרות לסידור הבית החדש. השירות יכול להיעשות בתוך 3 עד 4 ימים כולל סידור הבית החדש.
  2. שירותי ניקיון – ישנה אפשרות לשכור חברת ניקיון לרבות ניקיון לאחר שיפוץ או בנייה.
  3. אחסון – במידה שאתם צריכים לאחסן חלק מהתכולה באופן זמני.
  4. שכירת הנדימן לפי שעה לביצוע מטלות שונות כמו תיקונים ,הרכבת רהיטים, גופי תאורה וכיוצא בזה.

כל השירותים האלה יכולים כמובן לייקר את המחיר של מעבר דירה אך באותה נשימה הם מביאים הרבה מאוד יתרונות ובעיקר חוסכים לכם את מרבית כאב הראש וההתעסקויות שבמעבר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך